• הפיתוח החדשני של יד שרה שיכול להציל את החיים שלכם

    מה חדש | י"ג תשרי התשע"ח הדפסה הוספת תגובה

    אנחנו אוהבים להתפאר באופי הישראלי, זה שרואה אדם נופל ברחוב וישר ניגש לעזור. אנחנו גם מתנחמים בידיעה שאם משהו יקרה לנו, יהיה מי שיראה וירוץ לעזרה. אבל מה קורה כשהנפילה מתרחשת כשאנחנו לבד בבית, ואין מי שיבוא לעזרתנו?
    פיתוח חדשני ובלעדי של ארגון יד שרה יזהה באופן אוטומטי כל נפילה בבית וישדר את המידע בזמן אמת למוקד החירום בבית הארגון בירושלים. המתנדבים, המאיישים את המוקד 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, יבדקו מיד האם אכן מדובר בהתראת אמת – וידאגו כי כוחות הרפואה או ההצלה יגיעו למקום בתוך דקות.
    בכדי לעודד שימוש בחיישן החדש נרתם משרד הפרסום ראובני פרידן, בהתנדבות מלאה, יחד עם יד שרה לקידום הפרוייקט החשוב, ויצאו בקמפיין הממחיש את חשיבות הנושא בליווי סרטונים שלא ישאירו אף אחד אדיש.
    מנהל המוקד, נחום גיטמן, מספר כי בדיקות וסקרים שערך העלו כי 95% מהאזרחים הוותיקים נרתעים מהתקנת מצלמות בבית כפי שנוהגות לעשות החברות המסחריות, עקב תחושת הפרת הפרטיות, אף שהמטרה היא הצלת חיים. החיישן החדש הוא פתרון אידיאלי המשלים את לחצן המצוקה ומאפשר להם לקבל עזרה ולחיות בתחושת ביטחון. זאת ועוד: המכשיר המתקדם עמיד במים ונותן מענה גם במקלחת – שם מתרחשות מרבית הנפילות.
    לא רק לקשישים
    מוקד המצוקה של יד שרה מסייע לאנשים בודדים, קשישים או חולים וכן לאנשים לאחר אירועים רפואיים הדורשים מעקב ועלולים להזדקק בדחיפות לעזרה.
    אז איך זה עובד? החיישן תלוי באורח קבע על צוואר המנוי. כאשר הוא מזהה מכה או תנועה חריגה שאחריה אין תזוזה במשך 12 שניות, משמעות הדבר היא חשד לנפילה או לאובדן הכרה – והוא יזעיק מיד עזרה. מאחר שלפעמים מדובר בקריאת שווא (למשל כאשר האיש מסיר מעליו את החיישן ומניח אותו על שולחן או על השיש), הנציג במוקד יקרא תחילה למנוי וינסה לשוחח עמו. כך יוכל גם ללמוד על טיב הפניה. אם הכל כשורה – אין צורך להזעיק עזרה. אם המנוי מעד ולא נחבל, נמצא בהכרה ומצליח לתקשר – יישלח אדם שיעזור לו לקום. אם הוא נפגע ויש חשש ממשי לשלומו – יוזנקו אליו כוחות רפואה.
    "זמן התגובה הממוצע שלנו בכל ימות השנה הוא 6 שניות בסך הכל מרגע הקריאה. העבודה כאן היא כמובן בכל ימות השנה, כולל יום כיפור, ובשבתות ומועדי ישראל אנחנו נעזרים במתנדבים שמאיישים את המוקד", מספר גיטמן.
    במוקדים הפרטיים של החברות המסחריות מקובל לגבות דמי מנוי חודשיים שעשויים להגיע לאלפי שקלים בשנה. ביד שרה השירות ניתן ללא כל עלות – כולל הפיתוח החדש, המתקדם בישראל. 1000 כאלה כבר חולקו והארגון ערוך לספק עוד אלפים.
    לא רק מצילים חיים
    קשישים רבים נותרים לבדם רוב הזמן, בלי מישהו שיארח להם חברה. באופן רשמי, מטרת המוקד היא אכן להעניק סיוע רפואי לכל דורש, אך מנויים רבים נעזרים בו גם להפגת הבדידות. "אנחנו מקבלים אין ספור קריאות של צורך בתשומת לב, שאלות כמו מה השעה או שיחות נפש על כך ש'הבן שלי לא מדבר איתי כבר כמה חודשים', ומבחינתנו גם זה חלק מהעניין", מוסיף המנהל גיטמן.
    לפרטים נוספים>> 6447*

  • הצטרפו אלינו לפייסבוק והישארו מעודכנים

  • כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

  • כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

    תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>