• 970-200gif
  • קצת היסטוריה: כיצד נכנסה חברת אורנג' לשוק הישראלי

    המיוחדים | אלי שפירא | י"ז סיון התשע"ה הדפסה הוספת תגובה

    סערת אורנג' שנמצאת עכשיו בכותרות, גרמה למדינה שלימה לקיים דיון מעמיק בסוגיה, האם לנטוש את החברה או להשאר בה, שכן החברה הישראלית "פרטנר" אינה קשורה לדברי הבלע האנטישמיים שאמר בעלי החברה העולמית. הבוקר תלו עובדי החברה בבניין אורנג' בראש העין דגלי ישראל, כאות הזדהות למאבק מול בעל הבית האנטי- ישראלי מצרפת. כיצד פרצה חברת אורנג' לחיינו, חברה המוכרת בעיקר בזכות הקמפיינים הלא שגרתיים שלה, והריבוע הכתוב, שהפך להיות מותג גדול.

    מוקד שירות אורנג

    מוקד שירות אורנג

    נדגיש כי היזם המקורי של החברה הישראלית- ולא העולמית, היה איש העסקים עדי בירן, ולאחר שנים שהייתה בבעלות תאגיד ההשקעות ההונג-קונגי האצ'יסון נמכרה אורנג' הישראלית בשנת 2009 לחברת סקיילקס (יבואנית מכשירי הסלולר של סמסונג) וכיום החברה נמצאת בשליטת איש העסקים חיים סבן.

    קצת היטוריה: בשנת 1997 פרסם משרד התקשורת מכרז, פרטנר הוכרזה זוכה בפברואר 1998, ובחברה החלה לפעול בישראל בשנת 1998. היזם המקורי היה עדי בירן מהנדס אווירונוטי, איש מחשבים, ראש מערך הפיתוח של חיל האוויר ולימים מנכ"ל קומברס ישראל. בעת שפורסם המכרז בו זכתה פרטנר נטען כי בישראל אין מקום לרשת סלולרית נוספת. אז כזכור, פלאפון וסלקום שלטו בשוק הסלולר שהיה בחיתוליו.  לכן, בשונה מהמכרז שבעקבותיו הוקמה סלקום, במכרז זה השתתפו רק שלוש קבוצות, שכללו מפעיל זר וגופים מקומיים: פרטנר, קבוצה בשם "תפוז", וקבוצת עורק וידיעות אחרונות. אחרי שפרטנר הוכרזה כזוכה הצטרפו להאצ'יסון, אלביט ודנקנר גם יורוקום ואריסון מ״תפוז״.בינואר 1999 הושקה לראשונה בישראל  הרשת שהייתה הראשונה בארץבטכנולוגיית GSM, ובכך איפשרה ללקוחות ישראליים להשתמש במכשיריהם גם במקומות בעולם בהם הייתה רשת דומה.

    החברה החלה את דרכה בשוק הסלולר עם הקידומת המיתולוגית  054, ועם השנים נוספו לה הקידומות 055, 067 ו-066. כשהוחלט לאחד את קידומות המפעילים הסלולריים, קיבלה את הקידומת המקורית 054 (כיום, בשל החלת החוק לניידות מספרים, לחברה מנויים בכל הקידומות הסלולריות).

    סטפן רישאר - מנכ"ל אורנג' העולמית

    סטפן רישאר – מנכ"ל אורנג' העולמית

    נכון לרבעון השלישי של 2014, לפרטנר יש נתח שוק של 29% עם כ-2.89 מיליון מנויי סלולר (תחת המותגים Orange ו-012 מובייל) אשר מניבים לה הכנסה ממוצעת של 76 ש"ח לחודש לאדם, ולפיכך היא החברה השנייה מבחינת כמות המנויים לאחר סלקום, ואחריה פלאפון. במהלך שנת 2012 חלה מגמת ירידה, כאשר אורנג' איבדה פרטנר 200 אלף לקוחות, המספר הרב ביותר מבין חברות הסלולרי‏. מגמה שנמשכה גם ברבעון הראשון של 2013 בו איבדה פרטנר 44 אלף לקוחות‏ – מה שהוביל בין היתר לצמצום כוח האדם בחברה ולגל פיטורין של  יותר מ-2,500 עובדים.

    חברת פרטנר הישראלית  הושקה תחת המותג "orange". מדובר כידוע במותג בינלאומי שהיה אז בבעלות חברת האצ'יסון מהונג קונג שהחזיקה גם בחלק ממניות פרטנר. בעולם הפרסום הישראלי ידועה אורנג כשם דבר של בניית מותג מתוחכם, שכן  ההשקה ובניית המותג נחשבים ממהלכי השיווק המוצלחים ביותר שבוצעו בישראל.

    למרות שהמותג הבינלאומי "orange" עבר לבעלות התאגיד הצרפתי פראנס טלקום, שאינה קשורה עם בעלי חברת פרטנר, הוחלט לאשר לפרטנר להמשיך להשתמש במותג אורנג'.

    אדם כותב אורנג עבודה

  • הצטרפו אלינו לפייסבוק והישארו מעודכנים

  • כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

  • כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *